onsdag 27 maj 2009

Skrämmande

Nått som jag är rädd för är människor som är knäppa. Alltså, inte knäppa på det viset att dom har en sjukdom utan väldigt vanliga människor med väldigt dumma meningar och åsikter.
Som när jag gick med i en grupp på facebook mot djurplågeri...vad hittade vi där? Jo, en person som tyckte att det inte var nått fel i det som gjordes med hundarna i Asien och att han skulle kontakta Korea (eller vad det nu var) och få dom att atombomba både Danmark och Sverige. Kan vara nån sorts försvarsmekanism som fått honom att skriva så, (tror att han kommer därifrån, ser ut så på namnet iaf) vad vet jag. Han kan ju också vara en sån där otroligt störande människa som bara vill provocera och reta upp folk, eller så är hans huvud rent utav ganska vakuumförpackat.

Jag vet, jag vet, jag vet att det inte bara är hundar och katter som plågas till förmån för oss och jag hoppas att all den där skiten ska försvinna en vacker dag. Men med sådana som han och hans gelikar så ser det inte vidare ljust ut. Jag tänkte lägga upp bilder först men jag ångrade mig, det är ju inget man vill se direkt och jag vill inte ha såna bilder här heller.

Jag får hjärtklappning av det här. Faktiskt. Det finns inget som gör mig mer upprörd. Eller upprörd? Det finns inget bra ord för hur det känns. Men om jag säger så här då:
Jag skulle gladeligen åka iväg och rensa upp lite, på samma sätt som dom har plågat djuren skulle jag plåga dom. Inte en tvekan.
Nu är det väl nån som tycker att jag är hemsk. Må så vara. Det finns så mycket människor som tycker synd om människor så det räcker och blir över.
I mångt och mycket så är de flesta djur mer älskvärda än vi.

Det är så skönt att media tar upp sånt här så folk får veta vart deras fula pälsar och osköna dunkuddar kommer ifrån. Och med det sagt så menar jag inte att jag vet vart mina kläder kommer ifrån eller hur, för den delen. Men jag vill kunna slippa tänka på det i framtiden.
Vi är inne på tvåtusentalet....hallå?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar