måndag 21 december 2009

Frusna fingrar och en kall nästipp


I fredags åkte vi till Sundsvall för att handla julklappar. En sån där kall dag är man ju glad att man inte hade bokat in en Östersundsresa. Hade varit -39 grader vid Vemhån den morgonen, 32 i Sveg och 34 i Lillhärdal. Kom för ovanlighetens skull nästan iväg vid den tiden vi hade sagt faktiskt, fast att Linda och Magnus var med.
Först var vi på Ikea. Jag och Magnus var förvånad över hur fort det gick att ta sig igenom den butiken, 2-3 timmar kanske det tog. Brukar ta det dubbla när Linda är med.
Köttbullar och mos till lunch. Det är faktiskt VÄLDIGT gott på Ikearestaurangen.

Sen for Jag och Magnus in till stan, skulle försöka hitta Musikbörsen med en vägbeskrivning via sms. Körde zickzack bland alla enkelriktade gator och hittade rätt tillslut! Men jag kommer aldrig köra inne i Sundsvall, det säger jag då bara. Vilket virr-varr.
Tog en annan väg till Birsta, gick in på några ikring liggande affärer innan vi åkte tillbaka till Linda. Alla hittade iallafall någon julklapp.
Middag på McDonalds.

Kom hem på lördagkväll, bäddade rent och pyntade granen. Nu känns det mycket mera "jul".

I morse när jag kom till jobbet, eller vad fan jag nu ska kalla det, så har en propp/säkring gått i helgen så lokalen har stått utan värme. Christer fixade det, men det är fortfarande bara 15 grader här inne.

Inte nog med det.
I morse (innan hon skulle åka till jobbet) tänkte mamma att hon skulle elda lite. Hon såg på tankarna (eller vart man nu tittar) att det fattades vatten (vart det nu var). Kollade om det läckte i garaget - grönt ljus. Kollade mitt rum - rött ljus. Ett rör inne i garderoben hade tydligen gått sönder så inne på rummet var en massa vatten. Inget jobb för henne idag, eller...inget arbete iallafall. Jävla skit.

Nu har jag skrivit mycket....
På återseende/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar