lördag 12 december 2009

Pratmakarna


Hmm, få se.... Jag har varit i Sveg hos Thomas en hel vecka, men det känns faktiskt inte som det. Det har gått ganska fort, kvällarna bara susar förbi och den där jävla morgonen när man måste kliva upp kommer alldeles för snabbt. Dagarna har gått varken långsamt eller fort även om jag inte känner att jag gör någon egentlig nytta. Å fy, nu kom jag på att jag måste åka till Sveg en timme innan jag brukar - hela veckan.

Snart är det julafton och jag måste panik handla något litet paket till var och en. På julen ska det vara paket, spelar ingen roll man är liten eller inte. Behöver inte vara något spektakulärt, bara det är någonting.

Igår hade vi samkväm hos syrran. Jag, Olle, Peter och Linda spelade TP och Pratmakarna, drack, åt paj, pratade skit och skrattade.

Under en omgång av Pratmakarna, där båda lagen fick gissa svaret, var Peter den som skulle förklara ett ord.
Ordet var "Rotting".
Peter - Jag tror att det här är ett fiskeredskap....
Vi - Spö!? Trål!? Nät?!
Peter - Nej...va fan...hmmm... första delen av ordet kan vara ett litet skadedjur.
Vi - Myra? Termit? Lus? Mus?
Peter - Nej...ett lite större djur än det där sista...har lång svans.
Vi - Råtta....?
P - Ja!
Vi - ? ? ?

Hur som helst så var det skitkul igår! Jag gillar´t. Måste ta mig tusan investera i fler sällskapsspel.




2 kommentarer:

  1. Ja men va fan :o) Inte så lätt när man tror att det är något annat än vad det är :oP

    SvaraRadera
  2. Det är ju en bra egenskap att du kan få dina medspelare att skratta ;) Tack för en rolig kväll!

    SvaraRadera