lördag 17 april 2010


Du kommer aldrig mer tillbaka och ingen vet vart du gått
Så gärna skulle jag velat resa dit du farit, om jag förmått
Att ge dig nånting på vägen - hålla din hand, säga ditt namn
och visa dig vart du ska gå. Där på andra sidan.
Där på andra sidan, dit jag inte kan gå.

När du går där på saliga ängar, för dom är saliga det vill jag tro
Kan du höra mig då när jag sjunger, där du vilar i sorglöst bo?
Jag vill ge dig nånting på vägen - hålla din hand, säga ditt namn
och visa dig vart du ska gå. Där på andra sidan.
Där på andra sidan, dit jag inte kan gå.

Och om jag var en fågel skulle jag flyga högt över taken
Lämna marken, lämna träden och ge mig själv åt vindarna
Ja, om jag var en fågel skulle jag flyga längs dina stränder
Hör jag vågen i din bränning, hör jag fågeln i ditt bröst.
Där på andra sidan.
Där på andra sidan, dit jag inte kan gå.

Där på andra sidan. Där på andra sidan.
Dit jag inte kan gå...



post signature

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar