tisdag 6 april 2010

Påsk

Jag, pappa, Mickaela och fyra hundar åkte upp på fjället i torsdags kväll, och i stugan väntade världens bästa morfar på oss! Han måste ha varit frusen för i stugan var det lika varmt som i en bastu :] På kvällningen dracks det lite grogg, Affe och Pia kom ner och sällskapade. Lars och Carola kom också dit föresten, men då hade jag och Micka redan lagt oss. Morfar blev på örat och stod på näsan när han skulle lägga sig..."Hejsan!" sa han och skrattade den lilla goknulen! Senare på natten [eller man kanske säger "morgon" vid klockan 05?] skulle han på dass, stöp rakt in i uthuset, skrapade pannan och slog nyckelbenet ur led... Dessutom är morfar av det slaget att han inte vill vara "till besvär", så han väckte ingen och väntade tills vi vaknade vid åtta innan han berättade.
I Sveg höll dom på i TRE timmar med att försöka dra axeln på plats innan dom skickade sötnöten till Östersund där han fick vänta till ett på natten innan han blev sövd och armen fixad.

Farfar har också åkt till sjukhuset idag efter många om och men. Han har lite sjukhus-skräck tror jag, för han har försökt övertala faster om att han blev bättre, men jag tror inte man är i så gott skick om man är gul...

Resten av påsken har varit ungefär som alla andra år. Mys, kort- och yatzyspel i stugan, solgrops-sittning och skotertur.

På fredag åker jag upp igen!



post signature

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar