söndag 23 maj 2010

Längtan


Jag längtar till Olingsjön. Sitta på sjön i träekan med metspö´t i handen och titta på flötet som guppar upp och ned. Sjön ska vara alldeles stilla. Och göken och spoven ska prata där i tystnaden.
Sandvägarna ska jag och Leiyah promenera på, bara hon och jag.
Jag och morfar ska spela kort och ta oss en "lilling" och jag ska vakna på morgonen av att han slamrar med disken från dagen innan.

Jag längtar till torsdag då det är bingo och samkväm i bilarna. Och Olle ska baka något gott till oss. Och vi ska vinna. Åtminstone en gång.

Och redan dagen efter är det drick och spelkväll i Sveg. Det blir så himla roligt varje gång och jag längtar efter det. Att ha roligt alltså. Jag skrattade en massa i torsdags när jag delade bil med Olle på bingon också i och för sig. Man behöver det. Skratta alltså.

Men mest av allt så längtar jag faktiskt till ikväll när mamma och pappa kommer hem, så det blir lite liv i huset igen. Nu är det bara tyst...



1 kommentar: