tisdag 18 maj 2010

Once upon a time


Jo, jag tänkte bara berätta en grej som jag finner så jäkla kul!
Det är baserat på en verklig händelse men jag var inte med vid detta tillfälle och kan därför inte garantera att orden kommer i rätt följd eller liknande. Okey? Okey...

Gamla damer träffas väl hemma hos varandra någon gång ibland för att prata om saker som hände för 100 år sen, igår och idag. MEN, jag tror fasiken inte att dom är helt på det klara med vad dom pratar med varandra om alla gånger. Men dom sitter iallafall där och dricker sitt kaffe och äter sina gamla kakor och har det trevligt.

Alright, nu kommer jag till det jag skulle komma fram till.
[ Det här har jag alltså fått berättat för mig ]
Det sitter ett gäng damer, i förmodligen ganska respektabla åldrar, hemma hos en av dom och fikar och grejar. Och pratar förstås. Om helt olika saker. Fast dom tror att dom pratar om samma saker.
En av dessa damer pratar om att det är någon som har varit i Barcelona och alla verkar väl vara med på noterna och hålla med i det hon berättar.
Enligt uppgift så ska sällskapet fortsatt sina konversationer tills en av dom avbryter och frågar:
" Men! Ôkken va´re sôm varst råna?! "

Det är ju inte så konstigt att det kan bli tokigt när man egentligen inte hör vad dom andra säger, men varför tar dom bara inte och skruvar upp sina hörapparater undrar jag? Eller varför inte ta på sig dom överhuvudtaget?

Jaja... jag tycker iallafall att det där var skitkul!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar