torsdag 17 juni 2010

Kondis


Idag lunchade jag och Marie på kondis. Räkmacka är väl ungefär det enda jag har ätit från det där stället och eftersom jag inte tordes chansa, med risk för att betala för något äckligt, så fick Marie beställa först och jag tog samma lika som henne. Foccacia... tror jag det hette? Eftersom jag fortfarande inte kan äta som folk så växte varenda tugga i munnen på mig och jag åt inte ens upp hälften av halva "mackan". Marie är på tjocken och har en urgullig mage, med plats för godsaker efter maten. Tog en negerboll ja, fast det tordes jag inte säga till tjejen bakom disken ( tänk om det skulle stå en neger bakom mig, eller föräldrar till svarta barn ) så jag pekade och Marie sa.
Halva bollen gick ner.

Gick en längre eftermiddagspromenad. Gick förbi Loftgatan där Marie och Thomas köpt renoveringsobjekt, tjattrade lite till och sen fortsatte vi gå. Och vid Herrögatan började det regna... så jäkla typiskt när jag hade sommarkläder på mig. Men vi tog oss tillbaka till Korskällgatan utan större problem.

Jag tycker inte om att jag jobbar på ett ställe som ligger så nära HMAB och sågen. Vet ni hur mycket skaschptröll det finns där? HUR mycket som helst! En dag när jag skulle torka händerna på handduken i köket, tog jag nästan på en som satt där i godan ro. Jag började nästan grina, fast mest för att jag trodde det var en stor spindel.

Dagarna går framåt och tankarna blir jag bättre på att styra. Sämre är det med drömmarna. Varför kan man inte bestämma vad man ska drömma?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar