tisdag 27 juli 2010

Del 2

I fredags var jag ganska lugn eftersom jag skulle upp och jobba i grillen dagen efter.
Men jag hade trevligt. Det var svinkallt ute och jag somnade sent, men gott.

I grillen var det varmt, som i självaste helvetet, precis som förra året och jag var tydligen lika lysande röd som ifjol. Tack gode gud för att jag inte var bakis! Efteråt hade jag parkinson i min högra hand. Kunde inte hålla i en läskburk utan att nästan skaka ut innehållet.
Köpte mig en handväska, tittade på kurbits(?)målade träskor och satte mig i öltältet.

På lördag kväll var det fest hos syrran. Började lugnt sen bara vällde det in folk. Och det var skit-trevligt! Störde mig inte ens på att det kom dit folk som jag inte gillar eller känner. Jag var på bra humör, enligt mig själv. Jag är nästan bara på bra humör när jag är ute, glad-full.
Drack hemskt mycket och minnesluckorna finns där, men det var så himla trevligt att det inte gör nånting alls och jag drack till och med vin utan problem. Träffade en trevlig göteborgare som gjorde att jag önskade att jag var född där och vi sjöng tillsammans där ute på bron.
"vi é goá gubbar allihopa" eller hur den nu går?
Dansade... inte så bra tydligen. Jag skyller på stelheten hos danspartner, och inte mitt eget tillstånd. Och jag tror på det.

Jag träffade så många härliga människor i helgen så jag blir glad bara jag tänker på det!
Folk jag känner, såna jag inte känner, folk som vet vem jag är genom folk jag känner och såna jag träffat för länge sedan eller människor jag glömt att jag träffat förut.
Härligt! Nu längtar jag till nästa år!

Två D.


Albin är borta. Kom hem! Nu!

1 kommentar:

  1. Skriv inte sådär "Albin är borta"....!


    He will be back, han är ute på en walk-about bara!

    SvaraRadera