lördag 7 augusti 2010

Tamtada!

Jag har köpt mig en bil. Mammas bil. Den silvriga audi A3:an som jag egentligen inte är så himla överförtjust i. Men jag behöver en bil, jag har behövt en bil i över ett halvår, så jag slog till!
Nu är jag bilägare, och jag har lån på banken. Vuxet och tråkigt. Jag tänkte att jag aldrig skulle ta lån, nu har jag ett.... nej, två! CSN-lånet hade jag förträngt ett ögonblick.
Men det är ju iaf skönt att jag har något eget att köra omkring röven i. Nu ska den "bara" servas och jag vill fixa tonade rutor, högtalare bak och extralysen. Kanske byta ut lyktorna också.

Jag börjar bli sjuk, jag är smittad. Men det är inte så att jag gråter för det egentligen.
Gud vad tråkigt det hade varit om jag hade gjort det.
Jag kommer säkert bli fruktansvärt förkyld tills på fredag då jag ska åka till Ljusdal, men då skickar jag nog tusan mamma.

Pappa är lite rolig förresten... han pratade för någon dag sen, som att jag skulle bo kvar hemma tills jag blir trettio. "Det är det många som gör, och då kan du spara pengar" sa han.
I och för sig vore det ju gött att kunna spara ihop till allt som man vill ha och behöver men jag vet att han sa det bara för att han vill att Leiyah ska stanna kvar. Den lurifaxen!
Hon följer med mig, men jag behöver säkert hundvakt - massor av gånger.

Igår bjöd jag på middag. Det blev tacopaj, skyndade som en idiot för att hinna bli klar tills det var sagt att det skulle vara klart. For till Huligan-Lars sen och tittade på film. Åkte hem, gick och la mig, hittade någon där.

Idag fyller Pierre år, 21 är numera hans ålder. Så gamla vi börjar bli! Det är fotboll idag också, måste ses förstås.


Ja just.... har jobbat en vecka. Gick bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar