torsdag 17 februari 2011

Hinner ingenting


Jaha ja, inne på vecka 2 i utbildningen som säljare. Har gått ganska så bra och rätt så fort hittills. Kan inte säga att jag känner mig som en säljare, eller om jag överhuvudtaget känner att jag kan tänka mig vara en MEN det är lite väl tidigt att sia om det nu. Och jag tänker åtminstone ge det en ordentlig chans! För har jag inte provat så kan jag ju egentligen inte uttala mig om det heller.

Och trots att en del säger att jag ska koncentrera mig på bara det här jobbet nu ett tag, så har jag börjat tänka på en back-up plan. Jag vill helst alltid ha en sådan att falla tillbaka på om något skulle skita sig. Jag vill helt enkelt vara förberedd och inte stå helt handfallen, som man ibland gör i livet ändå.

Magen krånglar också. Vet inte om det är någon kräksjuka eller om den bara gör något sorts uppror ändå, men det är lite gnissel i maskineriet. Därför slutade jag efter halva dagen idag... vill ju inte att det ska komma en överraskning när man pratar i telefonen eller för den delen smitta dom andra.
Så om jag åker på jobbet i morgon återstår ju att se. Och jag har inte för vana att sjukanmäla mig, jag jobbar hellre sjuk för att slippa göra det. Får skuldkänslor annars. Men jag tror inte att det är till min fördel om jag åker på jobbet och ska försöka vara trevlig mot så många personer om jag inte mår bra själv.

Viktoria, den räkan, är på kryssning hon! Håller säkert igång för fullt, as I write. Har förmodligen och förhoppningsvis hur kul som helst!
Och Madde hade feber idag. Alltså bara en kvar av det nya gardet på jobbet efter lunch.

Språkat med mr. P idag. Trevligt och lärorikt, skulle väl egentligen velat veta för länge sedan det jag vet idag... men vem vet? Mr. Fahl satt oftast tyst och inflikade ibland.

Hörde en bra låt på radion idag. Måste kolla upp den i morgon om Jag har tid. Lät som en visa som passade mig.

Nattinatti



Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar