tisdag 15 november 2011

Vad är det för en dag i morgon?

Jo...jag fyller tjugofem. TJUGOFEM...fy fan, jag blir sur! Snart är ungdomen förbi och vi säger "hej!" till knästrumpor och tandprotes.
E påminner mig om att jag är halvvägs till femtio men mummlar när jag säger att jag åtminstone inte stoltserar med några gråa hår.
Olle var också ganska kvick med att påpeka att jag faktiskt fyller 25, men försökte väl lätta lite på stämningen med att försäkra mig om att jag aldrig kommer ifatt honom.
Förra helgen var vi till Hede och hämtade en jacka som hade beställts och jag fick mig en present i förskott av Carina. Vi fyller år på samma dag - jag 25 och hon 50. Skämmes på mig som inte hade nånting med till henne.

Igår bakade jag gaffelkakor, idag tårtbottnar och i morgon kanske jag slår till med ett bullbak. Jag är så huslig så jag nästan blir tårögd själv. Kommer väl med åldern....

3 kommentarer:

  1. Ja nu gjorde jag ju inte det för att jävlas, det var mer ett allmänt utrop över att jag inte riktigt visste om det, 25 är ju nästan som att fylla jämnt på nåt sätt, fick jag för mig. Egentligen kanske jag inte borde ha skrivit det här alls för, som en vis man en gång sa; "Du grabben, har du trampat i klaveret så kan du i alla fall ha vett att stå still." Nu har vi punkter, kommatecken, semikolon och "hartassar" så nu avslutar vi med utropstecken och en smajly så förstår du hur jävla glad jag är! ;-)

    SvaraRadera
  2. HAHAHA åh, Olle-gos!
    "Har du trampat i klaveret så kan du i alla fall ha vett att stå still."
    Grattis igen, Nusse!

    SvaraRadera