torsdag 23 augusti 2012

Tiiiiig


Jag är så fruktansvärt trött på alla bortförklaringar och detta ständiga skyddande.
Man kan inte skylla allting på alla andra.
Går man i skola får man veta vad det är för regler som gäller där, på jobbet och i sin bekantskapskrets. Även den mest korkade känner någonstans vad som är rätt och vad som är fel. Man väljer själv när man är så pass vuxen.
Det är inte normalt, och säkert ingen rolig känsla heller för den delen, att polisen "hälsat på" mer än EN gång, att känna blickarna från folk som blivit bestulen på sina ägodelar utan att kunna göra något åt det.
Och visst, det är förjävligt att myndigheterna inte gjort mer men det är jävlarimej ingen ursäkt.
Och det hjälper bevisligen inte att hålla dom bakom ryggen och låta dom komma undan med vad fan som helst heller.

Hade jag gjort allt det där, som man vet pågår, då hade jag suttit inne för länge sedan.


(KAN hända jag är en smula partisk. KAN hända jag är en smula förbannad. KAN hända jag är en smula ledsen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar