onsdag 22 april 2009

Härligt väder

Hundvakt som man är så känner man att man kanske vill bjuda på iallafall en promenad med odjuren. Svettig som få var jag när jag till slut nådde Huckers. Halvjobbigt att gå med två busfrön som man försöker få att gå fint i koppel - samtidigt. Att jag hade underställströja och fleecejacka i det här varma vädret var väl inte ett genidrag heller. Cindi är som en geléklump och Gizmo är sig själv...på gott och ont. Jag har ont i axlarna...och efter en liten cykeltur så har jag även ont i arslet. Inget gott som inte har nått ont med sig. Eller?

Jag har även krattat lite grann, tagit bort ljusslingor, vikt tvätt, klippt fikusar och nu sitter man här. Ett litet tag till innan man ska ner igen. Men nu får dom nog bara gå ut på baksidan..

I morgon ska syrran med Cindi till veterinären i Hede. Jag ska följa. Det känns...jobbigt. Men vad gör man inte? Man ställer väl upp! Hjälpsam som jag är.


2 kommentarer:

  1. Det går bra nu, kompis, det går bra nu, var det ju nån som sjöng. Vi får ta det där samkvämet snarast och pigga upp dig lite!

    SvaraRadera