fredag 24 april 2009

2009-04-24

Nu klev jag upp lite tidigare än vad jag hade tänkt bara så att jag kunde slappna av resten av dagen utan att tänka på fler försäkringsbolag. Tänkte ju teckna försäkring hos agria men jag ångrade mig i går och bestämde mig för att höra med If först. Det föll mig mer i smaken så det blev det försäkringsbolaget istället. Billigare OCH högre livförsäkring - det lät bra. Så nu är pyret skyddad...det tar tjugo dagar innan den träder i kraft.
Agria blev väl inte så glad kanske men vad ska dom säga då? "Grattis du har valt en bättre försäkring än vad vi hade att erbjuda"?

För det första så kunde jag inte livförsäkra henne hos agria för mer än 6.000:- eftersom hon inte har stamtavla medans if kunde erbjuda 10.000:-, det är ju en siffra som är närmare inköpspriset så...
Nu ska jag väl läsa det finstilta som Torgny sa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar