lördag 11 april 2009

Oj oj oj

Jahopp... vilken jävla dag. Jag skrev ju förut att jag inte ville ha valpar på Leiyah, men idag fixade hon biffen alldeles själv. Eller ja, med hjälp av grannens enögda hund. Hon var ute på gården med pappa och i tron om att han skulle hålla koll så satt jag vid datorn i godan ro. Sen ringer grannen med världens KOL röst och säger att hon vill tinga en valp. Stressad och svettig beger jag mig dit med stumma vader...det kändes som om jag skulle bestiga Kilimanjaro faktiskt.

När jag kommer dit så säger dum-puckot att hon SKA tinga en valp om det var så att jag skulle behålla valparna, aldrig i livet svarade jag. Vem fan har sagt att hon är en given köpare i såna fall? Inte då jag. Så jag ringde till veterinären och frågade hur jag skulle göra, och ska ringa och boka tid för abortsprutor. Så man ska alltså inte ropa hej innan man kommit över bäcken.
Det förstörde min dag. Totalt. Men så är det när man inte riktigt har kollen. Man lär av sina misstag.

Det är ju inte säkert att dom har parat sig men man vill ju vara på den säkra sidan. Men OM det skulle vara så så tror jag faktiskt inte bättre om den där tanten än att hon har stått och tittat på. Hon har ju velat att dom ska träffas otaliga gånger, men svaret har varit nej från min sida. Det är nån Shih Tzu blandning det där...så det var ju ingen stor hund om ni undrade.
Nu har jag iallafall duschat henne, nu känns det lite bättre.

Helv....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar