måndag 13 april 2009

Fuskpäls?

Jag har suttit och kollat lite på Katrin Zytomierska´s blogg och kom på mig själv med att sitta och småle över ett inlägg hon hade om Blondinbella. Jag vet inte riktigt varför jag inte gillar henne. Blondinbella alltså. Men jag har en mycket stark aning om att det egentligen handlar om att hon allt som oftast stoltserar med diverse pälsar på sig. Jag är ju ingen djurrättsaktivist, åtminstone ingen extrem sådan eftersom att jag äter kött och förmodligen köper skor av både läder eller skinn. Hur skulle det se ut egentligen? Men jag får ju faktiskt lov att tycka att man kanske skulle kunna skippa pälsar som kommer från djur som plågas ihjäl för bara en sketen kappas skull? Hon bor ju ändå inte på Antarktis. Köp en vindjacka om det blir lite blåsigt. Det ser ju förjävligt ut om jag får säga det själv.

Appropå Katrin så vill jag faktiskt köpa en bok. Alex Schulmans bok. Skynda att älska.
Jag läste ett litet stycke från boken i nån tidning. Det fick mig på fall. Den verkar underbar.



4 kommentarer:

  1. Nu vet jag ju inte vad du läser i vanliga fall, men med tanke på djurintresset så kanske James Herriot vore intressant. Bara ett tips så där.

    SvaraRadera
  2. Aha! Det ser bra ut. Du har alldeles rätt, jag läser hundböcker eller kärleksromaner. Var det nån specifik bok du tänkte på?

    SvaraRadera
  3. Njae, egentligen allihop=) Dom finns på biblan om jag inte minns fel, om du skulle ha vägarna förbi, annars kan du få låna några av mig.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/James_Herriot

    SvaraRadera
  4. Jasså du har dom böckerna? Ja, jag kan ju kanske låna ett par och se om det är nått för mig? Har inte så många sikiner i pluskan förtillfället.

    SvaraRadera