tisdag 7 april 2009

Work

Nu sitter jag på jobbet och har lunchrast. Har hela övervåningen för mig själv eftersom resten av huset stack till Svegskrogen på lunch. Ganska lugnt och skönt. Satt och lyssnade på radion förut angående CSN semester... det visste jag inte ens att folk gjorde. Sökte lån för att åka utomlands alltså. Att man inte tänkte på det egetligen! Nej, en annan tog ett lån för att gå ett år på Bäckedal - som jag inte ens behövde. Jag har ju fina betyg ändå.

Men ärligt talat så gick jag där bara för att jag skulle slippa arbetsförmedlingens dumma möten och förslag på vad man skulle kunna hitta på. Som att pendla till Särna för att jobba som städare på 50%, för det var ju ganska nära sa hon....om man har bil kanske. Eller att jag skulle jobba i Funäsdalen i en månad och leva på mina vänner och använda deras bilar för att jag skulle kunna ta mig mellan ställena jobbet gällde. Ja herregud. Man kanske ska söka jobb på Ams?
Men nu har jag ju iallafall haft turen att vara här till och från i ganska precist ett år(!) så jag har ju sluppit dom ett tag.

Lite granna irriterad över att jag inte har fått nått konkret ännu.... man kan ju tro att jag inte har några framtidsplaner alls. Men det har jag. Jag vet bara inte hur det blir med det än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar