tisdag 5 maj 2009

Jag minns...

...alla eftermiddagar i Krokom när vi knappt hann innanför dörren efter skolan innan vi fick besök och när vi gav David våra matrester.
...alkisen som jag hade mardrömmar om. Och skivan som vi hittade nedanför brevinkastet en dag.
...när jag tappade mitt refillkort i en springa i hissen så att vaktmästarna fick hämta det.
...alla skratt-attacker vi hade åt allt som egentligen inte var roligt.
...alla sena nätter och turer till McDonalds för att köpa cheeseburgare. Trots att jag aldrig köpte någon.
...promenader, kubspel, skridskoåkningar och fotbollslirande.
...efterfester när vi skulle avsluta kvällen med att titta på Gismokvack.
...lektionerna med Aino. Som hipp som happ kunde handla om analsex och allt annat som egentligen inte hörde hemma på varken religions -eller samhällslektionerna.
...när vi blev bjudna på fest av personalen på Honolulus djurpark och vi ljög för Erik om vart vi skulle. Han vet nog inte än idag att vi var där.
...när vi var på fest i bergen hos Marc och hans sambos, när jag och Marie var de enda som åkte hem därifrån.
...när vi somnade på Hitler´s mattelektion efter att ha festat kvällen innan. När vi blev åtsagda att gå ut men stannade kvar.
...när vi skolkade första gången. När läraren kom till elevhemmet för att få en förklaring och en ursäkt.
...när samma lärare
sprang runt och letade oss och vi blev varnade av våra klasskamrater. Det resulterade i att vi gapskrattandes gömde oss bakom en busskur.
...när Ozzy var borta och vi letade överallt, drog tillochmed fram kylskåpet när vi egentligen skulle ha letat på toan.
...när vi fick ett brev från en granne som klagade över en fest som vi inte ens hade haft.
...när vi var i en godisaffär som luktade bajs.
...när Korken fyllde år och han somnade i sängen med en hotdog i näsan. Och alla planer på att raka av hans mustasch.
...alla gånger vi fick rullstarta Marie´s bil. Och gången då helt obekanta killar kom för att hjälpa till.
...alla gånger Karro puttade på med hennes bil vilket resulterade i att regplåten fram på bilen lossnade.
...alla gånger som Karro uttnyttjade det genom att släppa ratten och gömma ansiktet för alla fartkameror vi susade förbi.
...studentbalen. När jag blev full på välkomstchampagnen och när Erik spelade trummor i bandet. När jag var så öst att jag höll på att ramla ner från trappan.
...när ALLA studenter samlades vid Rådhuset och lyssnade på ett skitbra coverband.
...kortegen. När vi hade betalat en dj för att (för det mesta) spela skitmusik på flaket.
...när jag och Marie var de enda i hela Östersund som var nyktra på studentkvällen. Trots idoga försök att bli det motsatta.

Jag minns helt enkelt hur kul vi hade. Och hur kul vi inte hade ibland. Jag saknar också allt det här. Jag saknar att ha alla jag tycker om ikring mig. I Love you!

1 kommentar:

  1. Nu får jag ju en tår i ögonvrån här. Det är helt klart nåt visst med att gå gymnasiet på annan ort, man blir en annan människa och får vänner och minnen för livet. Hade inte kunnat skriva det bättre själv!

    SvaraRadera