tisdag 12 maj 2009

Praktik

Igår var vi duktiga och krattade gården. När man är flera som hjälps åt så går det ändå ganska fort. Tack och lov för roligt är det ju inte. Tog fram sekatören och ansade buskarna också, dom ser förjävlig ut år ut och år in så nu är ju det nästan fixat. "Bara" 6 buskar kvar nu. Väntar på lite bättre väder att vara ute i bara. Jag vill ha sol nämligen.

I morgon ska jag på möte...var tvungen att ringa och prata med AnnMarie idag och höra hur det ser ut. Som tur var så är inget bestämt, men hon tyckte väl inte heller att det lät så jävla bra med att ha praktik på ett ställe som jag har jobbat på i över sju månader. Jag är inte nöjd! Inte familjen heller för den delen. Jag vet inte alls vad dom menar med det men man känner sig ju ganska utnyttjad. Väldigt mycket utnyttjad faktiskt. Det var väl inte en praktikplats jag ville ha, och speciellt inte på ett ställe som jag har jobbat på tidigare. Jag vet bara inte hur jag ska ta mig ur det om det skulle visa sig att det blir mycket praktik och lite jobb. Jag kan ju liksom inte pendla sex mil om dagen på pengar som jag med nöd och näppe klarar mig på när jag går hemma!? Systemet...det är fel på systemet gott folk. Undrar också om det blir jobb i höst som det nästan är utlovat...guuud! Jag vet ingenting och jag får inte reda på nånting, pappa får reda på mer saker än mig....men det är ju mig det handlar om.
Jag är ganska less, behöver jag nämna det egentligen?

Kollade på Ikeakök till stugan igår kväll. Blir snyggt tror jag! Pappa håller på att tjata om att det måste vara lika många överskåp som underskåp, men så blir det inte. Han får inte ens bestämma när det är han som har kommit på nånting. Men det kan ju bero på att det mesta inte blir som han har tänkt sig ändå, dessutom skulle det bli för trångt om vi skulle ha det så. Det ska va litet och fint i en stuga...och primitivt. Det är ju det som är tjusningen.

Som sagt, möte i morgon...spel på torsdag. Vad som händer hädanefter får väl mötet utvisa.

I said good day!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar