onsdag 3 juni 2009

Hallabaloo

I fredags for jag, Leiyah, storasyster och lillebror till Sveg och var på arbetsförmedlingen till tie, sen for flickorna till Mora för att shoppa lite. Tog ÖB och djurmagasinet innan vi for på mcdonalds. Åkte dock inte in till stan eftersom vi varken hade tid eller lust. På hemvägen svängde vi in på Jysk och inhandlade utemöbler och parasoll. Tajt med tid tid hade vi eftersom vi skulle till Sveg på räkmacka och sällskapsspel arton och tretti. Var hemma på byn klockan arton, men då skulle pappa ha bilen en sväng.
Åkte till Linda och packade ur, bytte om och for iväg.

Pojkarna hade donat till det med både räkmackor och dryck. Därefter blev det spel och skratt. Inte minst åt Peter. Olle hade nog roligt åt att jag hade panik när jag skulle beskriva saker på Pratmakarna. Vi kanske ska ta och bli lite fulla nästa gång så jag kan slappna av lite ;) Jävligt roligt spel måste jag säga. Åkte hem vid halv ett tror jag.

På lördag åkte jag och Leiyah mot storhärjeåvallen där pappa hämtade oss med hjulingen med destination Britta Borg. Där monterades det kök hela dagen och kvällen, men klar blev vi.

Igår var det studentbal. Skjutsade Micke och Malin till apoteket, därifrån åkte dom longboard. Jättesött par och en annorlunda entré, tråkigt bara att det är så smockat med folk där alla "balare" stod, man såg ju inte ett skit, men vad gör det när vi bara var där för syrrans skull. Knäppte lite kort, for på skogers och Ica sen bar det av hemåt. Under hela gårdagen var Lillhärdal okontaktbart från 13 nångång till 02 nångång. Heja.

I morgon kanske det bär av endera till ösd eller Mora för studentshopping. Får se hur det blir.

Nästa vecka ska jag börja jobba. Eller, jag börjar med introduktion naturligtvis. Undrar hur det går jag? I köket har jag ju vart förut med aldrig i vården under dagtid. Hoppas det går bra!

Ikväll kan jag glädjas åt Grey´s. Det är bra skit det!












1 kommentar:

  1. Klart vi ska det, sängplats finns som sagt, utan fislukt, men om sen Peter har *llat örngotten ska jag låta vara osagt. Mer Pratmakarna lär det bli i alla fall!

    SvaraRadera