onsdag 30 september 2009

Rubriken ja...


Det börjar bli riktigt kallt ute... och vill man inte gå utomhus för att känna på kylan så är det bara att gå in i mitt sovrum. Jag funderar över hur många grader det kan vara där inne? 15? Det är iallafall så pass kallt att jag i natt sov med linne, byxor och strumpor. Dessutom sover jag med ett vanligt gammalt täcke (ett sånt som är superskönt och mjukt att sova med även utan påslakan) och ett duntäcke, under dessa ligger även en hund som alstrar värme.
"Men skruva på elementet flickebarn" - det står på max.
Hade även ett sånt där litet portabelt element ett år men efter att det började skjuta fyrverkerier, likt snôrvôttan runt en majbrasa, har det fått vara och jag har inte haft en tanke på att skaffa nytt. Men det kanske är dags för det ändå?

Igår blev golvet i köket lagt. "Bara" att börja montera upp köket, måla tak, spackla, tapetsera och spika dit tak -och golvlister.... Inte behöver man vara orolig över att bli sysslolös.

Var till arbetsförmedlingen idag, åkte på dollar och köpte strumpor och en platta Trocadero.
Har pratat med David, det var snö där uppe.
Tvättat, diskat och nu eldar jag för fulla muggar.
Ljuset i dagens tunnel står Grey´s för ikväll.

I morgon är det bingo igen. - Ja, jag är gammal....men det kan jag vara för förra veckan vann jag 1200, så det så.

Häppå're!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar