onsdag 13 januari 2010

Tjuvlyssnat


Buss 4 mot Odenplan, Stockholm

Pojke ~4: Mamma, vill du veta en sak som gör mig ledsen? Mamman: Jaa, berätta för mamma. Pojken: När jag blir större är du död! Mamman (nervöst): Hehe, men då är ju du stor och kan ta hand om dig själv, eller hur älskling? Pojken (kollar ut genom fönstret): Jag längtar…Mamman tittar förvånat på pojken.

Åkersberga centrum, Stockholm
En mamma ~35 och hennes dotter ~5 kommer ut från apoteket. Mamman: Jag vill helst inte att du använder min tandkräm när du ska massera pappas rygg. Dottern (dystert): Okej…

Konditori, Karlstad
Det är lördag förmiddag och vid ett bord sitter en kille och en tjej ~24. Båda ser mycket trötta ut. Plötsligt reser sig tjejen upp och går mot toaletten. En man ~30 går fram till killen och pekar på dagstidningen som ligger på bordet. Mannen: Kan jag låna tidningen? Killen: Aa, visst. Mannen: Din tjej ska inte läsa den då? Killen (med matt blick): Det är inte min tjej. Jag träffade henne i går kväll och är inte helt övertygad
om att hon kan läsa…

Gymnasieskola, Skellefteå
Två tjejer ~17 kommer precis ut från ett klassrum där de har sett filmen "Bang, bang you're dead". Tjej 1: Den där filmen var ju faktiskt bra! Tjej 2: Ja… Vad var det nu den hette? Tjej 1: Något med "bang" tror jag… Tjej 2: Ja, "bang, dead” något. Tjej 1: Just det, "Bang me, I'm dead!"

Buss, Uppsala
En mamma ~30 och hennes son ~5 sitter och sjunger julsånger. Pojken: Mamma, vill du kliva av bussen? Mamman: Nej, varför skulle jag vilja det?! Pojken: Nej, sluta sjung då…

post signature

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar