lördag 29 maj 2010

En liten summering


I torsdags var det bingo igen. Leiyah flyttades över till mig och Olle och under de första 5 brickorna fick vi lyssna till hennes sköna stämma. Sen blev jag galen, tog med henne på en liten rusning upp och ned för backen där vid skidstadion. Efter det somnade hon... lagom till paus.
I pausen bjöd Olle på ananas- och marängrutor med mandel. Mamma hade tagit med bullar och Carola muffins.
Jag och Olle vann nada. Inget. Noll. Fan. Carola vann dryga 2000 spänn så vi fick glädjas med henne och över det faktum att pott-jäveln är kvar till nästa vecka.

I torsdags såg Bodil två björnar när hon var ute och gick eftermiddagspromenaden på jobbet. Så nu håller jag mig till asfalterad väg. Om vi inte är två som går... då kanske jag vågar gå i skogen igen.

Igår var det samkväm på Myrgränd hos herr Rydberg. Jag, Linda, Peter, Olle och Johan. Sen kom även Emilie och Stefan. (alias Clark)
Spelade spel, drack och hade det gött som tusan! Skrattade, inte helt oväntat, tills tårarna rann ner för kinderna även denna kväll. Johan blev jätttefull och Clark likaså, sen drog dom på Knuten men vi andra stannade kvar och fortsatte. Linda blev trött och somnade medans jag, Olle och Peter spelade Monogamy eller vad det hette. Jävla krångligt spel för att vara "lusthöjande"... innan man fattat reglerna så hänger ju både det ena och det andra.
Satte fast mig vid Peters handled med handbojor och fick erbjudande om att följa med och kissa. Jag avstod. Blev också inbjuden till en GH kväll... en riktig. Med trummor, sång och allt. Det tackade jag ja till.
Tack kära vänner för en väldigt trevlig och rolig kväll!

Snart melodikrysset hörrni!

Åh! Höll på att glömma berätta att Peter bjöd på en förjävla god shot. Hette den Double up?
Olle?
Mmmm, smakade häxvrål. Alltså ännu godare än turkiskpeppar.



1 kommentar:

  1. Jo den gjorde väl det. Huvva, hemska saker. Inte smaken alltså men hur man blir.

    http://www.scanbolaget.com/sv/artiklar/spritdrycker/vodka-shot/double-up-07-liter.html

    SvaraRadera