tisdag 6 juli 2010

Skisser för sommaren

Dop i lördags var det ja. Lagom lång tillställning, och jag gillar den där prästen faktiskt. Samma präst som höll i farfars begravning. Inget onödigt pladder mellan det väsentliga. Psalmerna var vi lite klena att klämma i i, men det kändes inte som att jag ville vråla Jens A i örat heller.
Fika på skolan. Smörgåstårta, guuud så gott!
Jag var ganska tjusig faktiskt, klänning och leggings. Har inte haft klänning sen jag blev gammal nog att bestämma kläder själv tänkte jag säga, men jag kom på att jag hade en klänning i julas. Har till och med beställt en till! Och ja, jag vet att jag inte har långa och smala spiror men det skiter jag blankt i. Sött är det i alla fall.

Efter dopet åkte vi hem och packade. Hämtade upp Sandra och for mot vallen. Hämtade upp Maren, Jonny, Jilo och Assar och fortsatte mot Storhärjeåvallen, därifrån fortsatte vi till fots. Jag, Sandra och Jilo pinnade på branog till stugan.
Grillade på kvällen, drack, sköt med blåsrör och spelade kort. Trevligt!
Delade min madrass i köket med Jilo, slogs med mygg och blev irriterad på en fluga.
Det enda kort jag har från då är när vi är på väg hem... kanske slänger upp den sen, får se.
Ångrar ändå på något vis att jag inte stannade hemma och följde med på Wärdshuset... Vickan informerade att det fanns ögongodis på byn! Jävlar.

Nu ska jag säga något om Kent. Bandet Kent alltså.
"Skisser för sommaren" är den enda låt jag hört med dom som jag tycker är någorlunda bra.
Kanske att "Ärlighet Respekt Kärlek" kan vara bra också. Bra gjort pöjka.


Måndag var det igår, men jag slapp undan rätt bra ändå från mitt allvars-snack. Jag hade nämligen pratat allvar hela helgen, för att måndagen skulle bli lättare.
Men det är inte roligt med sånt där allvar. Inte.



4 kommentarer:

  1. känner du familjen som bor uppe på storhärjeåvallen?

    SvaraRadera
  2. Lillhärjeåbygget menar du?

    SvaraRadera
  3. "Efter dopet åkte vi hem och packade. Hämtade upp Sandra och for mot vallen. Hämtade upp Maren, Jonny, Jilo och Assar och fortsatte mot Storhärjeåvallen, därifrån fortsatte vi till fots."

    menade storhärjeåvallen, men en följdfråga nu när du svarade med en fråga, känner du även de på lillhärjeåbygget?

    SvaraRadera
  4. Nej, på Storhärjeåvallen bor det ingen familj vad jag vet. Det är väl mer än fritidsbostad och han som brukar vara där känner jag inte.

    Känner inte heller dom som bor på Lillhärjeåbygget men jag vet vilka dom är.
    Bekant med deras barn.

    Vadå då?

    SvaraRadera