torsdag 16 december 2010

Crap


Har du någon gång känt att du inte vet vad du känner? Hur du mår? Vad som skulle göra dig glad och vad du skulle vilja göra?

Idag är en sådan dag, för mig. Jag har ingen aning, vet inte, kommer inte fram till något.
Jag känner mig fruktansvärt tom men ändå överfull av känslor.
Jag vet inte om något skulle kunna få mig att må perfekt idag, med tanke på att jag aldrig vet vad som kommer i morgon. Det svänger och vänder så ofattbart fort. Nollställd. Igen.
Ibland känns det som att jag drömmer. Att det är jag som orsakar allt och det gör mig oerhört osäker...och otrygg egentligen. Jag vill inte behöva fundera på vad det är jag ska säga eller göra för att det inte ska bli fel. Att det bara är mig det hänger på om det ska funka. Men jag vet ju egentligen att det inte är så. Det kan inte vara så. Det SKA inte vara så.

I fantasin ger jag dig fingret. Men i verkligheten kan jag inte det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar