fredag 3 december 2010

Kassa kassan


Var tvungen att ringa till a-kassan idag. Kommunals alltså.
Andra gången jag ringer och frågar hur det går nu och svaret har båda
gångerna varit:
"Ja, jag ser att vi har fått in dina papper men handläggningstiden är ju fyra veckor....
och vi fick in dina papper den nionde november och har alltså tid kvar"
Typ.


Då undrar jag så här:
Hur går det för alla människor som inte har en farmor dom kan låna pengar av för
att betala sina fasta räkningar?
Som kanske är ensamstående med många fler räkningar än vad jag har.
Som kanske har barn. Hur går det för dom? Jag har lite panik nu för att jag inte vet om jag får pengar innan julafton så jag kan köpa julklappar. Eller hur mycket jag får. Om jag måste låna av farmor en gång till. För det skulle inte förvåna mig om jag får ett brev där det står att det fattas något papper åt dom. Men då jävlar...

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Pratade igår igen. Ganska länge faktiskt och jag blir så varm i hjärtat!
(vilket inte är så smart kanske) Men va fan, man är inte smart när man är varm. I hjärtat.
Hade en härlig dröm också. Rätt människa.

I morgon är det julkonsert i kyrkan igen! Jag blir så stolt!
Ladda kameran, det måste jag komma ihåg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar