torsdag 9 december 2010

Självfallet


Idag har jag diskuterat med några människor. Bland andra folk på Försäkringskassan och a-kassan. Ringde först a-kassan naturligtvis....eftersom jag fått ett brev hem som jag inte riktigt blev vän med. Dom hänvisade mig till försäkringskassan som, med en hänvisning om att kolla så att allt gått rätt till, skickade mig vidare till a-kassan igen.
Jag uppfyller alla krav för att få inkomstrelaterad ersättning, det vet jag. Och det tycker även han på a-kassan (som lät som den roliga killen i Arga snickaren) att jag gör.
Efter att han pratat med sin chef meddelade han mig att han skulle ta tag i det där ärendet själv.
Men tack! Snälla människa!
(Jag vet att dom också bara är människor och kan göra fel, men man blir ju förbannad!)

Alltså... om inte personalen på försäkringskassan hade sagt till mig att jag skulle kolla upp allt hos a-kassan så hade ju jag förmodligen inte fått till någon inkomstrelaterad ersättning och därmed fått leva på knappt levbara pengar. Det är ju farligt rent ut sagt.

Nej, nu ska vi sola. I morgon är det fredag. I MORGON.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar