onsdag 20 juli 2011

Sommar

Det är sommar nu, sägs det. Det märks inte på vädret, påminner mest om höst tycker jag och det är den värsta årstiden på året enligt mig.
Liten annan nyans på hudtonen men det är inget att skryta med men man får väl vara nöjd över att man inte längre är grå och genomskinlig.

För någon helgen sen var jag chaufför till Sveg på Björnfesten (eller vad det heter nu för tiden?) och passade då på att hälsa på Olle och bli bjuden på en jättegod kladdkaka, skickade ut lägenhetsherren på baksidan en sväng och sen tittade vi på tv.

Förra helgen var jag salongs på fredagen, och chaffis till Idre på lördagen.
Gjorde ett litet stopp mellan Särna och Idre eftersom vi var ute i alldeles för god tid, fick sällskap av mamma, pappa, Carola och Lars där på en rastplats.
Hade ett sällskap med mig dit och ett annat hem. Och en ofräschare bil.

Har fått fin-främmande flera helger i rad nu. Mycket trevligt.

Härdalsveckan är i full gång nu. Inledde som vanligt med bykampen och det var kul! Minus för den kvällen var att jag inte vann cykeln, den skulle jag sålt.
Igår var vi uppe på området och hjälpte till. Städade toaletter, satte upp tält, städade loge och fixade belysning. Det står inte på förrän yran är här.

Har köpt mig ett par riktiga skor nu. Kostade mig nästan tvåtusen spänn men hur länge har jag inte suktat efter sådana? LÄNGE. Som jag misstänkt använder jag inte hålfoten eller insidan av foten alls, i stort sett bara hälen, men nu ska det bli andra bullar med anpassade skor och en dyr jävla inläggssula.

På måndag blir jag köksa... herre.


-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar