torsdag 30 april 2009

Käringhörspa!

Känner att jag spiller massa energi på att vara irriterad och förbannad på folk mest hela tiden nu...kanske därför jag är så trött och inte känner för nått annat än att bara vara hemma?
Har pratat med kärringen igen...ni vet, hon med hunden som min prinsessa parade sig med? (ja, hon är ingen tant för dom är söta och snälla) Hennes hund ränner numera var och varannan dag ner till oss och står på våran gräsmatta, vilket vi tycker är väldigt störande eftersom det är VÅRAN gård plus att vi har två av fyra hundar lösa.

- Tycker du att det är besvärligt han är här då? frågar hon.
- Ja, det är väl klart! Det tycker väl hela familjen, sa jag.
- Har ni löptik? Ja, då är det väl inte så konstigt att han springer hit, sa hon.
- Jaha, så vi ska inte kunna ha våra hundar ute på våran gård för att DIN hund springer hit?, sa jag.
- Vad vill du att jag ska göra? sa hon.
- Ha han på lina, sa jag.
- Han är alltid på lina men ibland måste man vädra, sa hon.
Vädra?! Fattar hon inte själv att hon kanske ska vädra när han sitter på linan då?!

Ja, jag säger då det....mycket ska man vara med om innan man blir gråhårig (eller också är det sånt här som gör att man faktiskt blir det överhuvudtaget.)

Dessutom säger kvinnfolket att när våran grannen hade löptik då fick hon hämta hem hunden sex gånger per dag. Och inte ens då fattade hon inte att hon inte kunde ha den lös!
Jag känner ingen hundägare med lite vett i skallen som tycker att det är okey när hunden drar en repa från gården. Men händer det nått så är det hennes eget fel.

Jaaaaa, nu har jag avreagerat mig lite! Imorgon blir det fest och ikväll ska jag vinna pengar!


3 kommentarer:

  1. Men har det brunnit i proppskåpet på käringa? Vinner du potten ikväll ska jag ha hälften! Varför? Tja...bara för att ja e so go?=)

    SvaraRadera
  2. så go, ska det ju naturligtvis stå. Jag kanske hade kunnat ändra i den befintliga kommentaren, men det är ju roligt att skriva en till också, så jag gör det. Jag har druckit öl, kan jag berätta. Gott var det! Eller är, jag dricker fortfarande. Nyss var Peter in, han var knall. Pöss å kram å nyp i stjärten, ja, jag tvekade där lite om jag tordes skriva så, men ölen har gjort mig modig. Jag är en tuff karl i lyxförpackning helt enkelt. Typ kallingar och t-thirt. "Tee-skört" uttalde mormor det, bara så du vet. Helvete va jag pratar. Nu ska jag kissa och hämta en öl till. Gonatt.

    SvaraRadera
  3. Brunnit ja...snarare en större explosion skulle jag vilja säga. Men som pappa säger: de â itt sô myche givvi vettu. Och jag kan inte annat än att hålla med=)

    SvaraRadera