onsdag 19 augusti 2009

Britta Borg, Mora, Sundsvall och hemma

Har varit till fjälls en sväng med sällskap. Var rustad för en natt men det blev två, men vad i hela världen gjorde det? Spelade spel bland annat och mådde allmänt gott där uppe. Det är ju så hälsosamt och stärkande i fjällen.

I helgen har jag bara flackat runt som det känns. I fredags bar det av till Mora för shopping, lunchade på China nånting och middag på McDonalds. Väldigt trevlig dag.
I lördags styrde vi kosan till Sundsvall och det berömda IKEA... Vet inte hur många timmar vi blev där men det blev drygt efter ett tag, även om vi inte var där inne lika länge som vi brukar när Linda är med. Varför måste man titta, klämma och känna på ALLT där inne när man vet vad man ska handla? Skriv en lista, plocka grejer och gå ut räcker gott och väl. Fyndade iallafall lite där inne. Åt pasta och köttfärssås innan vi lämnade byggnaden för grannhuset... där fanns inte så mycket och jag blev grymt besviken över alla skobutiker som inte verkar ta hem något vettigt överhuvudtaget....inte ens DNA hade något som jag ville ha. Blev lite linnen och grejs istället.

Stannade i Sveg på Mogatan på hemvägen eftersom jag hade handlat till Magnus. Stannade längre än tänkt men jorden gick inte under för det. Välkomnades i hallen av en rökstinn dimma, det proveldades i kaminen tydligen. Skjutsade Eva med sällskap på ön, fick pengar och ett par skor.

Det är FF hemma. Inte bara FF föresten eftersom jag har hela huset för mig själv och herregud vad jag njuter! Vad härligt det är att gå och pyssla lite med det man har lust med, jag tror att mamma och pappa måste flytta hemifrån nu så jag kan ha det så här jämt.

Annars hålls det på för fullt i huset som syrran och Lars har köpt. Renovering för hela slanten innan de ska flytta in. Det tar tid och det r jobbigt, men det är samtidigt väldigt roligt. Jag önskar också att jag hade ett eget ställe, helst ett hus, att göra i ordning precis som jag vill ha det. När jag blir stor ska jag bo på Nordäggen, så var det med det.

Ja, det var en liten update det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar