tisdag 1 september 2009

September gott folk, SEP-jävla-TEMBER

Nu är sommaren förbi på riktigt, inget mer solande och inget mer badande ute förrän nästa sommar kommer och gör en besviken på nytt. Blåsigt, regnigt, kallt och molnigt. Ska det vara så? Va!? Jag måste ta mig till Olingsjön också innan vattnet fryser till is...annars blir det ytterligare en sak som jag kommer gräma mig över att jag inte har gjort i sommar.

Jag har som sagt ont i min nacke. Hur många gånger i år har jag haft det? Karro har haft nackspärr EN gång i sitt liv, hittills i år har jag haft det en 5-6 gånger. Spänner jag mig? Sitter jag i drag? Ja, jag vet inte vad det är för fel som är trasigt.

Har varit till Mora en sväng till och hämtat hem Viktoria, tittat hur Mickaela bor och åkt en helt annan väg mot Älvdalen. Ett stort kors i taket för att jag hittade mig ett par svarta jeans, inte lätt med byxor när man har ett arsle och ett par lår som skulle ha tillhört någon annan.

Lizzi och Bira har bägge varit hos veterinären. Bira efter att ha fått ett hål i vänster ljumske och Lizzi efter att ha ätit sten.

Jag har varit till Flon och hälsat på Karolina och Tobias, sett en död hare och en grävling som levde. Tänk att jag inte har varit där på 2 år... vad har jag gjort som hindrat mig från att åka dit på TVÅ år?

Förövrigt har jag mått fint (fint som snus) och sovit för lite. Förutom idag då jag vaknade vid lunchtid av ett telefonsamtal. Jag har alltså sovit nonstop i tio timmar. Inte ens Leiyah har velat stiga upp, eller så har jag bara varit för trött för att höra henne.

Om vi inte hörs innan så - ja, jag ska spela bingo igen på torsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar