tisdag 16 februari 2010

Jorusåatt

Träffade en gammal bekant på butiken idag, vet inte hur men vi kom iallafall in på att hon kör lite LCHF. En diet alltså. Där man kollar på kolhydrater i det man stoppar in i kakhålet. Man får inte äta potatis, ris, pasta, viss frukt, vissa grönsaker, inget mjöl osv. Jag är ju inget stort fan av någon diet eftersom jag är övertygad om att man inte kan utesluta livsmedel i resten av sitt liv, man börjar säkert äta som man gjorde förut och vad händer då? Då går man upp i vikt ganska snabbt kan jag tänka mig. Men bara för att jag tror på det här viset betyder det ju inte att jag har rätt. Hon är ju smal, fast jag tyckte hon var smal och fin innan också. Men jag tycker att hon är jätteduktig, och alla ni andra som också mödas.

Själv har jag slutat äta godis och dricka läsk på veckorna, går faktiskt jävligt bra. Är inne på vecka 2 nu. Låter kanske inte som en jättebedrift men det är svårt med det där jävla sötsuget ser ni. När jag flyttade i gymnasiet [ ? ] gick jag ner ganska mycket i vikt [ mellan 10-15 kilo! ], utan att följa någon diet. Jag åt potatis, ris eller pasta varje dag och dessutom allt som oftast vitt bröd. Det enda jag inte gjorde då, som jag har gjort fram till nu, var att äta sötsaker och dricka läsk. För det fanns det inga pengar till. Så när jag nu har skurit ner på sockret hoppas jag att jag sakta men säkert börjar minska i omfång. Det vore nice! Annars....


post signature

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar